Všeobecné obchodní podmínky
Upozornění (B2B): Tyto podmínky se vztahují výhradně na smlouvy uzavírané mezi podnikateli; spotřebitelské nákupy nejsou možné.
Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) jsou vydané dle ustanovení § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a upravují vzájemná práva a povinnosti vás jakožto kupujících („Kupující“) a nás jako prodávajícího („Prodávající“) vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavírané prostřednictvím našeho internetového obchodu.
Prodávající:
Peace and Love s.r.o.
se sídlem: Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1
IČO: 11941111, DIČ: CZ11941111
Spisová značka: C 355768 vedená u Městského soudu v Praze
Zastoupená jednatelem: Adam Černohous
Kontaktní e-mail: info@b2btextil.cz
(Provozovna a adresa pro osobní odběr či zasílání reklamací a vráceného zboží: Třebovská 65, 562 03 Ústí nad Orlicí)
(dále jen „Prodávající“)
Ochrana osobních údajů: Veškeré informace o zpracování osobních údajů Kupujících jsou obsaženy v samostatném dokumentu Zásady zpracování osobních údajů (ochrana soukromí), dostupném na webových stránkách Prodávajícího. Tyto Obchodní podmínky tedy otázky ochrany osobních údajů samostatně neupravují.
Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím e-shopu. Smlouva i Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Prodávající si vyhrazuje právo tyto Obchodní podmínky jednostranně měnit a doplňovat; tím však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
Prodávající a Kupující komunikují převážně na dálku (prostředky komunikace na dálku). Kupní smlouva je proto uzavírána distančním způsobem prostřednictvím prostředků komunikace na dálku v prostředí internetového obchodu (webového rozhraní e-shopu), bez současné fyzické přítomnosti stran.
Pouze B2B prodej: Tento e‑shop je určen výhradně pro nákup podnikatelů s platným IČO. Nákup spotřebiteli (soukromými osobami bez IČO) není umožněn. Prodávající si vyhrazuje právo ověřit platnost IČO v registrech (např. ARES/VIES) a objednávky bez platného IČO neakceptovat či zrušit. Uvedením IČO v objednávce Kupující potvrzuje, že jedná v rámci své podnikatelské činnosti.
Pokud by jednotlivé ujednání kupní smlouvy (např. individuálně dohodnuté podmínky při objednávce) bylo v rozporu s těmito Obchodními podmínkami, má takové individuální ujednání přednost před ustanoveními Obchodních podmínek.
Definice některých pojmů
Pro lepší srozumitelnost se v těchto Obchodních podmínkách používají následující definované pojmy:
- Cena: finanční částka, kterou Kupující hradí za zboží;
- Cena za dopravu: finanční částka, kterou Kupující hradí za dodání (doručení) zboží, včetně nákladů na balení zboží;
- Celková cena: součet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH: daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
- Faktura: daňový doklad (účtenka) vystavený v souladu se zákonem o DPH na Celkovou cenu;
- Objednávka: návrh na uzavření kupní smlouvy, který Kupující podává Prodávajícímu prostřednictvím e-shopu;
- Uživatelský účet: účet Kupujícího zřízený na základě registrace v e-shopu, na kterém jsou uchovávány zadané údaje Kupujícího a historie jeho objednávek a uzavřených smluv;
- Kupující (také „vy“): výhradně podnikatel – fyzická osoba podnikatel nebo právnická osoba jednající při uzavírání a plnění Smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti; Kupující je povinen uvést platné IČO (a případně DIČ). Nákup bez IČO není umožněn.
- Zboží: movité věci – produkty, které lze nakoupit prostřednictvím e-shopu (zejména textilní výrobky a další sortiment nabízený Prodávajícím).
Obecná ustanovení a poučení
- Prodej prostřednictvím e-shopu: Koupě zboží je možná pouze přes webové rozhraní e-shopu (tj. objednávkou přes internetové stránky Prodávajícího). Prodávající neumožňuje uzavření smlouvy jiným způsobem (např. telefonicky či písemně), pokud není v konkrétním případě výslovně dohodnuto jinak.
- Správnost údajů: Při nákupu zboží (vyplňování objednávky) je Kupující povinen uvádět správné a pravdivé veškeré údaje. Prodávající bude předpokládat, že údaje, které Kupující v objednávce zadal, jsou správné a úplné. Údaje nutné pro registraci Uživatelského účtu či objednávku je Kupující povinen vyplnit celé a pravdivě.
- Uživatelský účet: Kupující má možnost se v e-shopu registrovat a založit si tak Uživatelský účet. Prostřednictvím Uživatelského účtu může Kupující spravovat své objednávky, ukládat své údaje pro příští nákupy a zobrazit historii objednávek. Registrace není podmínkou nákupu – zboží lze nakoupit i bez registrace (jako „host“). Přihlašovací údaje k Uživatelskému účtu je Kupující povinen uchovat v tajnosti a nesdělovat je třetím osobám. Prodávající může Uživatelský účet zrušit, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj účet déle nepoužívá, či v případě porušení povinností Kupujícího ze Smlouvy či těchto Obchodních podmínek.
- Autenticita recenzí: Pokud e-shop umožňuje zveřejňování recenzí zboží od jiných zákazníků, Prodávající zajišťuje ověřování pravosti těchto recenzí propojením recenze s konkrétní objednávkou. Interně tak u každé recenze evidujeme ID objednávky, abychom měli jistotu, že hodnocení pochází od skutečného zákazníka, který si dané zboží zakoupil.
Uzavření smlouvy (objednávka)
Jazyk a právní rámec: Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce. Uzavřená Smlouva se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (není-li výslovně ujednáno jinak). Náklady na prostředky komunikace na dálku (internetové připojení apod.) si hradí Kupující sám a neliší se od základní sazby poskytovatele těchto služeb; Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky za komunikaci na dálku. Odesláním objednávky Kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku.
Objednávka zboží: Pro uzavření Smlouvy je nutné, aby Kupující skrze e-shop vytvořil objednávku. Návrhem k uzavření Smlouvy je odeslaná Objednávka, přičemž k uzavření Smlouvy dochází okamžikem doručení závazného souhlasu Prodávajícího Kupujícímu s tímto jeho návrhem (potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího).
Objednávka musí obsahovat následující údaje:
- Specifikace zboží: přesné označení zboží, o jehož koupi má Kupující zájem (Kupující „vloží“ vybrané zboží do elektronického nákupního košíku e-shopu).
- Cena a doprava: informace o ceně zboží, ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a zvoleném způsobu doručení zboží. Tyto informace jsou zadávány v průběhu vytváření objednávky v rámci uživatelského prostředí e-shopu. Cena zboží, cena dopravy a Celková cena jsou vždy automaticky vypočteny na základě zboží zvoleného Kupujícím a na základě zvoleného způsobu dopravy a platby.
- Identifikační údaje Kupujícího: jméno a příjmení (resp. název firmy), adresa pro doručení, telefonní číslo, e-mailová adresa; u podnikatelů případně IČO, DIČ a fakturační údaje, pokud se liší od doručení.
Ještě před odesláním objednávky má Kupující možnost zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil (má možnost identifikovat a opravit chyby vzniklé při zadávání dat). Kupujícímu se před odesláním objednávky zobrazí rekapitulace objednávky, včetně konečné Celkové ceny. Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ (nebo obdobně označené tlačítko). Kupující je povinen před odesláním objednávky potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Obchodními podmínkami – bez tohoto potvrzení není možné objednávku odeslat. Na skutečnost, že odeslání objednávky je spojeno s povinností zaplatit cenu, bude Kupující výslovně upozorněn.
Potvrzení objednávky: Prodávající potvrdí obdržení objednávky bez zbytečného odkladu po jejím doručení, a to zasláním potvrzení na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím v objednávce. Součástí potvrzení jsou rekapitulace objednávky (specifikace zboží, cena, doprava, doručovací adresa atd.) a aktuální znění Obchodních podmínek v příloze e-mailu (ve formátu PDF nebo odkazem na stažení). Okamžikem doručení tohoto potvrzujícího e-mailu dochází k uzavření Smlouvy. Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky tvoří nedílnou součást uzavřené Smlouvy.
Důvody nemožnosti potvrzení: V některých případech nemusí být Prodávající schopen objednávku potvrdit a Smlouvu uzavřít. Jedná se zejména o situace, kdy objednané zboží není dostupné (vyprodáno nebo dočasně nedostupné), nebo pokud Kupující objednává větší množství zboží, než kolik je Prodávající schopen dodat (Prodávající zpravidla v e-shopu uvádí maximální množství na skladě či k objednání, takže by Kupující o omezení měl být informován předem). Pokud nastane situace, že Prodávající nemůže objednávku akceptovat, bude Kupující kontaktován a bude mu nabídnuto uzavření Smlouvy v pozměněné podobě (např. s ohledem na dostupné množství či náhradní plnění). Smlouva je v takovém případě uzavřena až okamžikem, kdy Kupující potvrdí souhlas s novou nabídkou.
Chyby v ceně: Pokud by e-shop nebo objednávka obsahovaly zjevně chybnou cenu (např. evidentně omylem o řád nesprávnou částku, zjevně podstatně nižší cenu než obvyklé ceny u daného druhu zboží apod.), Prodávající si vyhrazuje právo opravit takovou cenu i po uzavření Smlouvy. V případě, že byla uzavřena Smlouva s cenou, která je očividně chybná, Prodávající neprodleně kontaktuje Kupujícího s návrhem na změnu Smlouvy s opravenou cenou. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího, že s opravenou cenou souhlasí. Pokud Kupující s opravenou cenou nesouhlasí, má Prodávající právo od Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena zjevně neodpovídá obvyklé tržní hodnotě daného zboží nebo došlo k chybě v napozicování desetinné čárky (např. chybí či přebývá jedna číslice).
Závazek k úhradě: Uzavřením Smlouvy (tj. doručením potvrzení objednávky) vzniká Kupujícímu závazek uhradit Celkovou cenu a převzít objednané zboží.
Objednávka prostřednictvím Uživatelského účtu: Pokud má Kupující zřízen Uživatelský účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím (přihlášený). I v takovém případě je však povinen před odesláním objednávky zkontrolovat správnost a aktuálnost předvyplněných údajů ve svém účtu. Samotný postup vytvoření objednávky je totožný jako u nepřihlášeného Kupujícího, výhodou však je, že Kupující nemusí opakovaně vyplňovat své identifikační a doručovací údaje.
Platební podmínky
Ceny: Cena zboží je vždy uvedena u konkrétního položky v e-shopu. Ceny jsou uvedeny bez DPH i včetně DPH (pokud není výslovně uvedeno jinak). V návrhu objednávky a v rekapitulaci objednávky před odesláním jsou vždy uvedeny aktuální platné ceny včetně DPH a všech poplatků (vyjma případných poplatků za dopravu či dobírku, které jsou uvedeny zvlášť). V případě, že by se u ceny zboží v e-shopu a ceny v návrhu objednávky objevily nesrovnalosti, platí cena uvedená v návrhu objednávky (která je totožná s cenou v potvrzení objednávky/Smlouvě).
Platební metody: Celkovou cenu může Kupující uhradit následujícími způsoby:
- Bankovním převodem na účet Prodávajícího – převod na bankovní účet je bez poplatku ze strany Prodávajícího (Kupující hradí případné poplatky své bance dle jejího sazebníku). Platební údaje (číslo účtu, variabilní symbol atd.) budou Kupujícímu sděleny v potvrzení objednávky. Celková cena je splatná do 7 dnů od potvrzení objednávky (pokud není dohodnuto jinak). Zboží bude odesláno až po připsání platby na účet Prodávajícího.
- Online platbou přes platební bránu GoPay – rychlá online platba (možnosti platby kartou, Apple Pay, Google Pay apod. v rámci platební brány). Prodávající za využití této platební metody neúčtuje žádný poplatek. Platba probíhá v zabezpečeném rozhraní platební brány GoPay; po potvrzení objednávky bude Kupující přesměrován na stránku platební brány, kde provede platbu. Celková cena je při online platbě splatná bezodkladně.
Daňový doklad: Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě Smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Faktura bude Kupujícímu zaslána v elektronické podobě na jeho e-mailovou adresu (souhlasí-li Kupující s tím) nebo bude přiložena v tištěné podobě k zásilce se zbožím. Kupující souhlasí s odesíláním faktur elektronickou formou.
Vlastnictví zboží: Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až po zaplacení celé kupní ceny a převzetí zboží. Do té doby zůstává zboží majetkem Prodávajícího.
Dodání zboží
Způsoby dopravy: Prodávající nabízí následující možnosti dopravy/doručení zboží:
- Doručení přepravní službou GLS na adresu – zboží bude odesláno prostřednictvím kurýrní služby GLS na adresu, kterou Kupující uvedl v objednávce. Cena dopravy je 129 Kč (bez DPH) za zásilku.
- Osobní odběr – Kupující si může zboží osobně vyzvednout v provozovně Prodávajícího na adrese Třebovská 65, 562 03 Ústí nad Orlicí. Za přípravu a manipulaci při osobním odběru je účtován poplatek 99 Kč (bez DPH). Prodávající bude Kupujícího informovat (e-mailem či telefonicky), jakmile bude zboží připraveno k odběru.
Doručování zajišťujeme pouze v rámci území České republiky. Zboží není momentálně možné zasílat do zahraničí.
Dodací lhůta: Přesná doba dodání závisí na dostupnosti zboží a zvoleném způsobu dopravy a platby. Orientační doba dodání bude uvedena v potvrzení objednávky. Zboží obvykle expedujeme do 1 pracovního dne, nejpozději do 2 pracovních dnů od potvrzení objednávky (nebo od přijetí platby, pokud Kupující zvolil platbu předem). Doručení kurýrem GLS obvykle probíhá následující pracovní den po expedici; nejpozději však bude zboží doručeno do 14 dnů od uzavření Smlouvy, neujednají-li strany jinak. V případě osobního odběru Prodávající informuje Kupujícího, jakmile je zboží připraveno k vyzvednutí.
Převzetí zboží: Kupující je povinen zboží od dopravce řádně převzít. Při převzetí zásilky od přepravce by měl Kupující překontrolovat neporušenost obalu a zda zásilka nenese znaky poškození či neoprávněného otevření. Pokud by byl obal výrazně poškozen nebo porušen (např. roztržený balík apod.), doporučuje Prodávající zásilku nepřevzít a na místě s přepravcem sepsat zápis o poškození zásilky. O takové situaci by měl Kupující neprodleně informovat i Prodávajícího. Převzetím zásilky Kupující stvrzuje, že obal zásilky byl neporušený.
Nedoručení zásilky: Pokud je zboží z důvodu na straně Kupujícího doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno (např. Kupující uvedl chybnou adresu, opakovaně nezastižen apod.), nese Kupující náklady s tím spojené. V případě, že Kupující nepřevezme objednané zboží bez řádného důvodu , může po něm Prodávající požadovat úhradu prokazatelných nákladů na marné doručení (např. poštovné a balné za vrácenou zásilku).
Přechod nebezpečí škody: Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží od přepravce (nebo od Prodávajícího při osobním odběru). Určí‑li Kupující vlastního dopravce, přechází nebezpečí škody okamžikem předání zboží tomuto dopravci.
Práva z vadného plnění (reklamace zboží)
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
- má vlastnosti, které byly ujednány nebo které Kupující mohl rozumně očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy či prezentace Prodávajícího,
- se hodí k účelu, který Prodávající uvedl nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo modelu (pokud byl předveden),
- je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva a povinnosti stran ohledně práv z vadného plnění (odpovědnost Prodávajícího za vady) se řídí § 2099 až 2117 občanského zákoníku.
Uplatnění reklamace: Pokud má zboží při převzetí Kupujícím vadu, nebo se vada vyskytne v době pozdější (v záruční době), může Kupující uplatnit vůči Prodávajícímu práva z vadného plnění (podat reklamaci). Reklamaci lze uplatnit zasláním e-mailu nebo dopisu na kontaktní adresy Prodávajícího uvedené výše u identifikačních údajů (případně i osobně na provozovně Prodávajícího). Prodávající doporučuje pro usnadnění vyřízení reklamace využít vzorový reklamační formulář (je-li k dispozici na webu Prodávajícího), případně v písemné reklamaci uvést údaje potřebné pro identifikaci objednávky a popis reklamované vady.
Při uplatnění reklamace by měl Kupující zvolit, jaké právo z vadného plnění uplatňuje (tj. jak požaduje vadu řešit) – tuto volbu nemůže Kupující následně měnit bez souhlasu Prodávajícího. Kupující má při vadném plnění zejména následující práva (nejde-li o vadu, kterou lze považovat za nepodstatné porušení smlouvy):
- Odstranění vady dodáním nové věci (dodání nového kusu zboží bez vady) nebo dodáním chybějící věci;
- Odstranění vady opravou zboží.
Kupující tedy může požadovat buď výměnu (dodání nového kusu), nebo opravu zboží, ledaže by zvolený způsob odstranění vady byl nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný. To, zda je požadavek nepřiměřený, se posuzuje zejména s ohledem na význam vady, hodnotu zboží bez vady a to, zda lze druhým způsobem vadu odstranit bez značných obtíží pro Kupujícího.
Práva při neodstranění vady: Prodávající může odmítnout vadu odstranit (opravu či výměnu), pokud je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné (zejména s přihlédnutím k významu vady a hodnotě zboží bez vady). Pokud Prodávající vadu neodstraní odmítne odstranit nebo neodstraní ve lhůtě k tomu stanovené zákonem, nebo pokud se vada projeví opakovaně, či je vada podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od Smlouvy odstoupit. Kupující má právo na slevu či odstoupení od smlouvy také v případě, že je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zřejmé, že vada nebude moci být odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
Nevýznamná vada: Pokud je vada zboží pouze nepodstatná (nevýznamná), právo na odstoupení od smlouvy Kupujícímu nevzniká (vadu však lze reklamovat a požadovat její odstranění nebo slevu).
Zákonná doba pro uplatnění vad: Kupující – podnikatel je povinen zjevné vady uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů od převzetí zboží. Skryté vady je Kupující povinen uplatnit bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, nejpozději však do 6 měsíců od převzetí zboží. Pozdější uplatnění vad může být Prodávajícím odmítnuto.
Vyloučení práv z vad: Práva z vadného plnění nenáleží Kupujícímu, pokud Kupující vadu sám způsobil (např. nesprávným užíváním, nevhodnou údržbou, mechanickým poškozením z jeho strany apod.). Za vadu také nelze považovat opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (u použitého zboží pak opotřebení odpovídající míře předchozího používání).
Vyřízení reklamace: Prodávající o přijetí reklamace vystaví Kupujícímu písemné potvrzení (e-mailem či v listinné podobě), ve kterém uvede:
a) datum uplatnění reklamace,
b) popis reklamované vady a požadovaný způsob vyřízení (řešení) reklamace ze strany Kupujícího,
c) způsob a termín, jakým bude reklamace vyřízena, případně odůvodnění zamítnutí reklamace,
d) potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
Pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě, Prodávající vyřídí reklamaci včetně odstranění vady nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění (převzetí reklamovaného zboží). O vyřízení reklamace a o způsobu řešení bude Kupující informován e-mailem či telefonicky. Pokud lhůta 30 dnů marně uplyne a Prodávající reklamaci nevyřídí, má Kupující právo odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, náleží Kupujícímu náhrada nutně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (zejména poštovné, které Kupující zaplatil za zaslání reklamovaného zboží k Prodávajícímu). O proplacení těchto nákladů musí Kupující požádat a doložit je (např. účtenkami za poštovné). V případě výměny zboží (dodání nového kusu) hradí náklady na zaslání nového zboží Kupujícímu Prodávající, zároveň je však Kupující povinen původní vadné zboží Prodávajícímu vrátit (jakmile obdrží nový kus).
Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)
B2B režim – bez práva na 14 dnů: Tento e‑shop je určen výhradně pro podnikatele s platným IČO. Právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu se neuplatní. Kupující – podnikatel může od Smlouvy odstoupit pouze v případech stanovených občanským zákoníkem (zejména při podstatném porušení smlouvy ze strany Prodávajícího) nebo na základě výslovné dohody s Prodávajícím.
Vracení zboží na základě dohody: Vracení zboží z jiných než zákonných důvodů (např. nesprávně zvolená velikost či barva) není možné. Prodávající může ve výjimečných případech povolit vrácení po předchozí písemné dohodě; v takovém případě může být účtován manipulační poplatek a požadováno vrácení zboží v původním neporušeném obalu, kompletní a nepoužité.
Adresa pro vrácení zboží (je‑li dohodnuto): Zboží vraťte na adresu provozovny Prodávajícího: Třebovská 65, 562 03 Ústí nad Orlicí. Zásilky na dobírku nepřebíráme.
Zboží s reklamním potiskem: U zboží opatřeného potiskem či výšivkou na přání Kupujícího (zakázková úprava) nelze požadovat výměnu či vrácení z důvodu nesprávně zvolené velikosti, barvy či motivu. Toto omezení se netýká vad zboží; vada (např. vadný materiál trička, chybný/ neúplný potisk oproti schválenému zadání) je reklamovatelná dle článku Práva z vadného plnění (reklamace zboží).
Řešení sporů (B2B)
Strany se zavazují řešit případné spory především smírně. Nedojde-li ke smírnému řešení, budou spory rozhodovat příslušné soudy České republiky podle příslušných procesních předpisů.
Závěrečná ustanovení
Rozhodné právo: Veškeré závazkové vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím dle těchto podmínek se řídí právem České republiky. K projednání sporů jsou příslušné soudy České republiky.
Změny podmínek: Je-li některé ustanovení těchto Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné (anebo se takovým stane), místo něj nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností či neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či Obchodních podmínek vyžadují písemnou formu (písemnou formou se rozumí i elektronická komunikace, např. e-mail).
Archivace smlouvy: Kupní smlouva je uzavírána na dobu splnění závazků (jednorázový nákup). Smlouva není ze strany Prodávajícího veřejně přístupná. Prodávající archivuje uzavřené Smlouvy (včetně Obchodních podmínek v platném znění v den uzavření Smlouvy) v elektronické podobě po dobu stanovenou zákonem pro archivaci účetních dokladů, a není k nim umožněn přístup jiným osobám. Kupující však vždy obdrží e-mailem potvrzení objednávky spolu s přílohami (aktuálním zněním Obchodních podmínek), takže má vždy k dispozici text Smlouvy a podmínek pro své potřeby. Doporučujeme si potvrzení objednávky a Obchodní podmínky uložit pro případnou budoucí potřebu.
Komunikace: Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat elektronicky prostřednictvím e-mailu. Kupující doručuje Prodávajícímu korespondenci na e-mail info@b2btextil.cz. Prodávající doručuje Kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu, kterou Kupující uvedl v objednávce nebo ve svém Uživatelském účtu.
Vyšší moc: Prodávající nenese odpovědnost za nesplnění svých povinností z kupní smlouvy, pokud nastane okolnost vylučující odpovědnost (tzv. vyšší moc). Za vyšší moc se považují zejména události mimo kontrolu Prodávajícího, které brání řádnému plnění smlouvy, jako jsou přírodní katastrofy, epidemie, kybernetické útoky, výpadky energií, provozní havárie, stávky, opatření vlády apod. Pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, mají obě strany právo od Smlouvy odstoupit.
Přílohy: Nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek mohou být přílohy – vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a vzorový reklamační formulář (pokud jsou Prodávajícím vydány, jsou k dispozici na webu Prodávajícího ke stažení).
Účinnost: Tyto Obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 19. 8. 2025 a vztahují se na všechny kupní smlouvy uzavřené od tohoto data prostřednictvím e-shopu Prodávajícího. Pokud by došlo ke změně Obchodních podmínek, bude na webových stránkách uvedeno datum účinnosti nového znění; již uzavřené smlouvy tím však nebudou dotčeny. Předešlá znění Obchodních podmínek mohou být na vyžádání poskytnuta Kupujícímu.